بدنه کیوسک و خودپرداز
آگوست 29, 2022
خدمات خمکاری CNC
آگوست 13, 2022

    جوشکاری ورق فلزی

    جوشکاری ارگون و Co2 ورق فلزی نازک و ضخیم یکی از مهمترین نیازهای صنایع گوناگون فلزی در شیت متال است، چراکه این نوع از جوشکاری در تولید محصولات واسطه ای و نهایی جهت اتصال قطعات مختلف فلزی تولیدی به یکدیگر مورد استفاده قرار می گیرد و اگر کیفیت اتصال ناشی از جوشکاری ورق فلزی مناسب نباشد، صدمات فراوانی به کیفیت محصول نهایی در خدمات ورقکاری وارد میشود. عمده ترین روش اتصال ورق های فلزی به دو صورت جوش MIG یا جوش CO2 و جوش TIG یا جوش آرگون است.

    انواع جوشکاری ورق های نازک فلزی

    در خدمات جوشکاری ورق فلزی یا Sheet Metal Welding  می بایست دقت شود که تاب خوردگی، سوختگی و اعوجاج ناشی از حرارت زیاد جوشکاری در منطقه HAZ پیش نیاید. و این حرارت زیاد منجر به کاهش استحکام ورق های فلزی در محل اتصال نشود. در ورق های نازک فلزی، از روش جوشکاری MIG برای ورق آهنی، گالوانیزه و ورق روغنی آهنی و از روش TIG برای جوشکاری استیل، آلومینیوم، مس و فلزات رنگی استفاده میشود.

    خدمات جوشکاری CO2 الیما خدمات شیت متال الیما

    خدمات جوشکاری CO2 الیما خدمات شیت متال الیما

    جوشکاری میگ MIG

    این نوع از جوشکاری ورق فلزی توسط گاز محافظ CO2 انجام میشود و اتصال در دو فلز از طریق تماس مستقیم بین الکترود فیدر و حوضچه جوش با سرعت 20 تا 200 بار در ثانیه از الکترود در حال تغذیه به قطعه کار فلزی منتقل می شود.

    خدمات جورشکاری تیگ جوشکاری ارگون الیما شیت متال

    خدمات جورشکاری تیگ جوشکاری ارگون الیما شیت متال

    جوشکاری تیگ TIG

    در فرآیند جوشکاری توسط گاز محافظ آرگون، اتصال قطعات فلزی توسط یک گاز محافظ و بی اثر مانند گاز آرگون انجام می شود و به دلیل بی اثر بودن گاز محافظ، کیفیت جوش بسیار بالایی دارد.

    جوشکاری تیگ پالسی (Pulsed TIG)

    جوشکاری TIG تیگ پالسی سختترین فرآیند جوشکاری در ورق های نازک فلزی و خدمات شیت متال و ورق کاری است. این نوع از جوش ورق فلزی باید طول قوس کوتاهی داشته باشد به گونه ای که فاصله الکترود و قطعه کار بسیار کم باشد. بنابراین جوشکار آرگون یا جوشکار TIG برای جلوگیری از تماس الکترود و قطعه کار به مهارت زیادی نیاز دارد. جوشکاری TIG پالسی بیشتر برای جوش دادن ورقهای نازک فولاد ضدزنگ یا استیل، فلزات رنگی مانند آلیاژهای مس، آلومینیوم و منیزیم استفاده می شود.

    خدمات جوشکاری آرگون و Co2 الیما با توجه به تولیدات خود، به دو صورت TIG یا جوشکاری ارگون و MIG یا جوشکاری CO2 انجام میشود. تجهیزات جوشکاری آرگون و CO2 در الیما، امکانات جوشکاری جهت انواع قطعات نازک و کوچک، بزرگ و سنگین، ارائه خدمات نقطه‌ جوش های سریع و با کیفیت بالا را ارائه می‌کند.

    error: Content is protected !!