خدمات پانچ CNC
آگوست 13, 2022
خدمات طراحی شیت متال الیما
طراحی و مهندسی معکوس
آگوست 13, 2022

خدمات برش لیزر CNC فایبر فلزات

    برش لیزر فلزات

    برش لیزر فلزات به معنای ذوب کردن فلز در محل برش توسط حرارت ناشی از پرتو لیزر و خارج ذوب توسط گاز کمکی پرفشار مانند اکسیژن و نیتروژن می باشد. این نوع از برش عموما به نام برش لیزری فیوژن شناخته میشود. . در خدمات ورقکاری طیف وسیعی از ورق های فلزی بواسطه قدرت پرتو لیزر به ‌کار رفته در دستگاه‌ های برش لیزر فایبر فلزات قابل پردازش و برش میباشند. دستگاه فایبر لیزر فلزات (fiber laser) جهت برش انواع گوناگون فلزات رنگی و غیر رنگی مانند آهن، استنلس استیل، آلومینیوم، فولاد آلیاژی، مس، طلا، چدن، برنج مورد استفاده قرار می گیرد و لذا در خدمات برش لیزر، امکان ارائه خدمات برشکاری لیزری به انواع فلزات فراهم می باشد.

    دقت برشکاری لیزر فایبر با تلورانسی کمتر از 10 میکرون و سرعت برش وابسته به ضخامت محل مقطع برش و متریال فلز تحت برش لیزر می باشد برش لیزر صنعتی در صنایع نظامی، ساختمانی، هوافضا، پزشکی، آزمایشگاهی و داروئی، مخابراتی، تهویه مطبوع فیزیک، شیمی و … کاربرد دارد. برش لیزری به علت دقت بالاتر و مصرف انرژی کمتر در هنگام برش فلز، مزیت بیشتری نسبت به برش پلاسما دارد. اما در ضخامت های بالاتر از 300 میلیمتر، عملا استفاده از برش لیزر توجیه اقتصادی ندارد. به دلیل کیفیت بسیار بالا و سرعت بسیار زیاد برشکاری، خدمات برش لیزر و خدمات ورقکاری به صورت گسترده در حال ارائه می باشد و کاربرد آن در فرایند های تولید صنعتی و صنایع ورقکاری در حال گسترش می باشد.

    نحوه برش لیزر فایبر

    عملکرد برش لیزر فایبر بدین صورت است که الکترون های گازها و مواد جامدی که در سورس لیزر فایبر هستند با اعمال ولتاژ بسیار بالا (High Voltage) دچار برانگیختگی شده‌ و با دریافت انرژی ناشی از ولتاژ بسیار بالا، از لایه اتمی با سطح انرژی کم به لایه اتمی با سطح انرژی بالا منتقل میشوند و به صورت پرتوهای نوری ساطع میشوند. این نورها پس از همسو شدن , و تقویت شدن در آینه ها تنها در یک‌ جهت به سمت لنز دستگاه برش لیزر فایبر هدایت و متمرکز می ‌شوند

    پس از متمرکز شدن پرتو نور در دستگاه برش لیزر فلزات، از هد دستگاه برش فایبر که قسمت خروجی لیزر جهت اعمال فرآیند برش روی متریال فلزی است، خارج میشود و با دقت بسیار بالا و ضخامت بسیار کم پرتو لیزری، متریال فلزی در محل برخورد پرتو لیزر، ذوب، تبخیر و تصعید میشود و توسط گاز کمکی پرفشار، از محل برش خارج میشود و برش صفحات و مواد فلزی صورت می پذیرد. دمای محل برش بواسطه پرتو لیزر به بیش‌ ۱۱ هزار درجه سانتی‌گراد می ‌رسد که هر متریالی را علاوه ‌بر ذوب و تبخیر، تصعید نیز می‌ کند

    خدمات برش لیزر CNC الیما

    قطعات ماشین برش لیزر فایبر

    برخی از مهم ‌ترین قطعات ماشین لیزر فایبر شامل سورس لیزر فایبر، سیستم کنترل CNC، دستگاه چیلرخنک کننده سورس، فیلتر، تیوب، آینه، لنز، هد دستگاه لیزر فایبر، سیلندر یا مخازن گاز کمکی، ریل و سرور موتورها و شاسی دستگاه می باشد.

    متریال قابل برش

    طیف گسترده ای از ورق های فلزی و فولادی بواسطه قدرت پرتو لیزر دستگاه‌ های برش فایبر لیزر فلزات قابل برش میباشند. ماشین فایبر لیزر فلزات (fiber laser) جهت برش انواع مختلفی فلزات رنگی مانند آلومینیوم، مس، طلا، چدن، برنج و غیر رنگی مانند آهن، استنلس استیل و فولاد آلیاژی مورد استفاده قرار میگیرد. در برش فلزات رنگی به دلیل خاصیت بازتاب پرتو لیزر خطرات خرابی و استهلاک سورس دستگاه فایبر وجود دارد که به همین دلیل هزینه خدمات برش لیزر فایبر فلزات رنگی، بالاتر می باشد ضمن اینکه سرعت برش با فلزات رنگی کمتر می باشد.

    ویژگی خدمات برش لیزر فایبر

    در خدمات برش لیزر فایبر به دلیل ضخامت بسیار کم پرتور لیزر و توان حرارتی بسیار بالای آن، دقت بسیار بیشتری نسبت به سایر روشهای برشکاری فلزات مانند برش با آب پرفشار یا واتر جت و برش با اشعه پلاسما دارد. در برش با واتر جت جهت ورق های نازک، لبه های برش دچار اعوجاج ناشی از فشار آب میشود و در برش با اشعه پلاسما، لبه های بریده شده دارای ریزش ذوب در لبه ها و نیاز به پرداخت کاری پس از برش پلاسما وجود دارد. در خدمات برش لیزر آهن به دلیل تمرکز اشعه لیزر و در نتیجه قطر باریک پرتو لیزری، دارای سرعت و دقت بالایی در برشکاری است. و باعث ایجاد لبه‌ هایFine و بدون نیاز به پرداختکاری ثانویه می شود.

    ضمنا به این دلیل اینکه ناحیه تحت اثر حرارت HAZ بسیار کوچک است، لبه های برش بدون اعوجاج خواهد بود. برخلاف ماشین های پانچ CNC، می توان انواع گوناگونی از اشکال هندسی غیر منتظم و خطوط منحنی را به راحتی توسط دستگاه برش فایبر برش داد و نیازی به خرید قالب های گوناگون سنبه و ماترس برش فلز ندارد. استفاده از کنترلرهای CNC و پارامتر های کنترل عددی در دستگاه های ارائه خدمات لیزر فایبر فلزات، سبب افزایش سرعت برش، دقت بالا، تکرار پذیری بسیار بالا و تنظیم توان خروجی پرتو فایبر لیزر جهت صرف انرژی کمتر و کاهش هزینه تولید و قیمت تمام شده محصولات می‌باشد. قسمت مکانیکی دستگاه برش فایبر لیزر با سطح قطعه کار فلزی تماسی مستقیم ندارد، لذا سطح قطعه کار را خراش نمی ‌دهد.

    اصطلاحات برش لیزر فایبر

    در برش لیزر فایبر عموما اصطلاحاتی از سوی واحد های ارائه دهنده خدمات برش لیزر فایبر فلزات بیان میشود که شناخت بیشتر آنها، کمک بیشتری به انتقال نظرات خریدار به ارائه دهنده خدمات برش می نماید:

    زاویه کونیک : شیب سطح برش نسبت به راستای ضخامت محل برش

    پلیسه : ضایعاتی که در محل برش تولید می شوند، پلیسه و ذوب نامیده می شوند. هرچه مقدار پلیسه ها کمتر باشد کیفیت نهایی بهتر است و نیازی به ماشینکاری ثانویه نداریم.

    صافی سطح : با کنترل عواملی مانند نوع، میزان و فشار گاز کمکی، سرعت برش و توان اشعه لیزر فایبر می توان صافی سطح محل برش را کنترل کرد و به سطوح Fine که بی نیاز از ماشینکاری و پرداخت کاری ثانویه است، دست یافت.

    کِرو :Kerf کوچکترین شعاع قابل برش است که وابسته به ضخامت ورق فلزی می باشد.

    سرعت برش : با توجه به کیفیت ماشین برش لیزر فایبر و توان اشعه لیزر، سرعت برش می تواند افزایش یابد.

    کاربرد برش لیزر فایبر

    خدمات برش لیزر فایبر فلزات دارای کاربرد گوناگونی در صنایع فلزی می باشد که در ذیل تعدادی از آنها به اختصار معرفی می گردد:

    • صنایع نفت، گاز و پتروشیمی
    • صنایع تهویه مطبوع، سرمایش و گرمایش
    • صنایع پزشکی، داروئی و آزمایشگاهی
    • صنایع برق، الکترونیک و مخابرات
    • برشکاری و سوراخ کاری انواع سازه های فلزی در صنایع ساختمانی
    • تولید کابین آسانسور و قطعات جانبی
    • نما های فلزی یا ارت متال ART METAL 
    • در صنایع تولیدی مانند خودروسازی، کشتی سازی، ماشین سازی
    • تولید تجهیزات ورزشی و سرگرمی

    خدمات برش لیزر الیما

    عموما خدمات برش لیزر الیما مشتمل بر ارائه برشکاری لیزری جهت برش قطعات لوازم خانگی مانند قطعات هیتر، اجاق گاز، بدنه هود، پکیج، قطعات صنعتی مانند کاور و شاسی ماشین الات تولید هوای فشرده، برشکاری لیزر کاور، بدنه فلزی و شاسی ماشین الات تهویه مطبوع، برشکاری ورق فلزی صنایع خودرو و پنل های لمسی درب آسانسور و تولید کابین اسانسور و خدمات برش لیزر استیل جهت صنایع پزشکی، داروئی، بیمارستانی و پنل های دکوراتیو لیزرکات و بسیاری دیگر از صنایع می باشد.

    کافیست نقشه های طراحی خود جهت برش لیزر فایبر با قید جنس و متریال ورق فلزی مصرفی را برای ما ارسال کنید تا در کمترین زمان ممکن، قیمت برش لیزر قایبر و زمان تحویل خدمات برش لیزر را برای شما اعلام کنیم. الیما با کمک ماشین برش لیزر فایبر CNC پیشرفته خود، بالاترین کیفیت خدمات برش لیزر برای برشکاری قطعات فلزی به ارمغان آورده ایم و جهت دستیابی به بالاترین کیفیت برش لیزر، به شما اطمینان می دهیم که لبه های برش خورده قطعات، تغییر شکل، اعوجاج و تاب خوردگی نخواهند داشت و کلیه قطعات تولیدی در تولید انبوه با شرایط یکسان و ابعاد کاملا یکسان تحویل داده میشود.

    error: Content is protected !!