خدمات خمکاری CNC
آگوست 13, 2022
خدمات برش لیزر فلزات
آگوست 13, 2022

    پانچ CNC

    Punch یا پانچ به معنای سوراخ کردن و ضربه زدن می باشد و در صنعت ورقکاری یا شیت متال Sheet metal، به دستگاهی اطلاق می شود که برشکاری ورق های فلزی و گاها ایجاد اشکال فرمینگ بر روی ورق های فلزی در صنعت شیت متال و ورق کاری را انجام می دهد. دستگاه ارائه خدمات پانچ CNC، توسط کنترلر CNC خود ورق فلزی را در محور X و محور Y بر روی میز حرکت می دهد و با سنبه هایی که بر روی رام آن نصب شده است، سوراخ هایی را بر روی ورق ایجاد می کند.

    با توجه به فرآیند پانچ CNC، می توان از آن برای ایجاد سوراخ های با اشکال گوناگون و یا ایجاد فرم و برچستگی و فرورفتگی های گوناگون استفاده نمود و خدمات پانچ CNC را با دقت بالا و سرعت زیاد ارئه نمود. لذا با استفاده از این مزایای پانچ CNC، علاوه بر سرعت بسیار بالای تولید و پانچ، اشکال هندسی گوناگونی را می توان بر روی ورق فلزی اجرا نمود و انواع گوناگون ساخت قطعات صنعتی و یا اشکال تزئینی را پیاده نمود. روش دیگر ایجاد اشکال مسطح منحنی استفاده از خدمات برش لیزر فلزات الیما است.

    دستگاه پانچ CNC الیما با استفاده کنترلر بسیار پیشرفته کامپیوتری خود، تمامی عملیات مرتبط با خدمات پانچ CNC و پانچینگ را با دقت بسیار بالا و سرعت بسیار بالا با قابلیت تکرار پذیری انجام می دهد. با توجه به قدرت بسیار بالای دستگاه پانچ CNC، می توان متریال های گوناگون اعم از آهن، استیل، مس و الومینیوم را توسط این دستگاه فرمدهی، سوراخکاری و برشکاری نمود.

    عملکرد پانچ CNC الیما

    در دستگاه پانچ CNC، جهت تولید اشکال هندسی نامنظم، ترکیبی از سنبه های دایروی، مربعی و مستطیلی به کار گرفته میشود. با استفاده از دستگاه پانچ CNC، می توان برجستگی و فرو رفتگی های مانند Rib، Nock، Tapping، Cup و Offset را برای ایجاد استحکام بیشتر و گاها به جهت زیبایی ایجاد نمود که از این جهت، خدمات پانچ CNC را منحصر به فرد می نماید. 4 بخش اصلی که در خدمات پانچ CNC می بایست مورد توجه قرار گیرد، در ادامه توضیح داده میشود:

    1. خدمات پانچ CNC  الیما
    2. متریال های قابل پانچ و فرمدهی
    3. مزایای پانچ CNC
    4. کاربرد پانچ  CNC

    خدمات پانچ CNC الیما

    خدمات پانچ الیما شامل سوراخکاری، برشکاری توسط دستگاه، حکاکی، فرمینگ و ایجاد فرورفتگی و برجستگی براساس ابزارهای دستگاه پانچ می باشد. دقت عملکرد دستگاه پانچ CNC الیما 0.1 میلیمتر می باشد و به دلیل کیفیت ابزارهای مورد استفاده در دستگاه پانچ، نیاز به پرداخت کاری پس از انجام خدمات پانچ CNC را ندارد.

    خدمات پانچ CNC الیما خدمات شیت متال الیما

    خدمات پانچ CNC الیما خدمات شیت متال الیما

    متریال قابل پانچ و فرمدهی

    با توجه به قدرت ماشین پانچ CNC الیما، انواع متریال های فلزی مانند ورق روغنی، ورق گالوانیزه، ورق استیل، ورق الومینیوم و ورق مسی را می توان پانچ و سوراخکاری نمود. با توجه به سختی بالاتر ورق استیل ضد زنگ، نیاز به استفاده از ابزارهای HSS بر روی پانچ CNC می باشد که منجر به افزایش هزینه خدمات پانچ CNC استیل خواهد شد. همچنین با توجه به میزان خوردگی بالای الومینیوم بر روی ابزارهای پانچ، قیمت خدمات پانچ الومینوم نیز بالاتر می باشد.

     

    مزایای پانچ CNC

    1. به دلیل میزان ابزار بسیار زیاد آن و قابلیت نصب همزمان ابزار پانچ بر روی ماشین، می تواند اشکال بسیار پیچیده و حتی سه بعدی را اجرا نماید.
    2. به دلیل توان بسیار بالای دستگاه، می تواند با سرعت بسیار زیاد سوراخکاری وبرشکاری نماید.
    3. تقریبا عمده متریال های فلزی و پلیمری را می تواند سوراخکاری و برشکاری نماید.
    4. ماشین پانچ CNC در مقایسه با دستگاه پانچ دستی و پانچ تک ضرب دارای دقت بسیار بیشتری می باشد.
    5. با توجه به شکل سنبه و ماتریس، انواع گوناگون اشکال هندسی اعم از سوراخ های خاص مانند جای قفل و اشکال لانه زنبوری را  بر روی ورقه فلزی ایجاد نماید. از مهمترین کاربردهای این بخش، تولید تیوپ شیت کویل حرارتی و برودتی است.
    6. با توجه به قابلیت چیدمان ماشین پانچ CNC، می توان همزمان چندین قطعه فلزی را در یک ورق تولید نمود و هزینه و ضایعات ورق را به شدت کاهش داد.
    7. امکان ایجاد حکاکی سه بعدی و برش همزمان وجود دارد.
    8. امکان ایجاد نک جهت نصب پیچ جوش پس از اتمام عملیات پانچ، جهت افزایش دقت و کیفیت تولید قطعات نهایی در خدمات ورق کاری وجود دارد.
    9. ماشین پانچ CNC توانایی انجام اعمال پی در پی را با سرعت و دقت بسیار بالا و تکرار پذیری بی نهایت بدون کاهش  در ابعاد و کیفیت نهایی قطعه کار را دارا میباشد.

    خدمات پانچ CNC الیما

    کاربرد پانچ CNC

    قطعات تولید شده توسط دستگاه پانچ CNC در صنایع گوناگونی اعم از صنایع غذایی و نوشیدنی، صنایع شیمیایی، نفت، گاز و پتروشیمی، صنایع خودرو سازی، صنایع تهویه مطبوع، صنایع پزشکی و داروئی و در نهایت در صنایع مرتبط با معماری و شهرسازی کاربرد دارند:

    • تولید کابین و قطعات جانبی آسانسور
    • تولید باکس های فلزی وبدنه تجهیزات تهویه مطبوع و تیوپ شیت کویل کندانسور و کویل اواپراتور
    • تولید ورق های پانچ جهت نصب در نما و حفاظ محوطه
    • تولید کاور تجهیزات پزشکی، داروئی، آزمایشگاهی و تجهیزات فلزی امبولانس
    • ساخت روکش فلزی طرح دار درب پارکینگ ، ورودی منازل و انبار
    • تولید انواع دریچه های هوا و دودکش
    • ساخت کاور و قطعات لوازم خانگی مانند بدنه هود، بدنه گاز خوراک پزی و . . .
    • ساخت شاسی و بدنه ایستگاه های اتوبوس
    • ساخت انواع ابزار های سلف سرویس بانکی، مخابراتی و شبکه

    جهت دریافت خدمات پانچ CNC الیما، می توانید نقشه های طراحی خود را برای ما بفرستید تا در کمترین زمان ممکن، نسبت به ارائه قیمت خدمات پانچ CNC و زمان تحویل قطعات فلزی اقدام کنیم. کافیست با ما جهت ارائه خدمات ورقکاری و شیت متال تماس بگیرید.

    error: Content is protected !!