جوشکاری آرگون و CO2
آگوست 13, 2022
خدمات پانچ CNC
آگوست 13, 2022

    خمکاری در شیت متال

    خم کاری یا Sheet Metal Bending ورق‌های فلزی یکی از روش‌های فرم دهی ورق‌های فلزی جهت ایجاد اشکال هندسی مورد نظر در قطعات مختلف می‌باشد. در واقع خدمات خمکاری CNC، به معنای تا کردن ورق حول یک محور مستقیم به منظور ایجاد تغییر شکل غیر کشسان و بازگشت ناپذیر در آن تعریف می‌شود. خمکاری ورق‌های فلزی عملی مکانیکی است که در آن به ورق نیروی زیاد وارد می شود و باعث شکست ورق و تا شدن ورق فلزی حول محور خمش ورق فلزی می‌شود.

    خم کاری ورق‌ فلزی در خدمات شیت متال با روش‌های گوناگونی اجرا میشود که براساس مواردی چون متریال ورق فلزی، ضخامت، شکل هندسی خم و مثدار زاویه خمش، باید فرآیند مناسب را انتخاب نمود. خمکاری ورق‌های فلزی از گسترده ترین فرآیند های صنعتی در صنعت شیت متال و فلزکاری می باشد و برای مقاصد گوناگون مانند تولید جعبه و باکس فلزی در صنایع مخابراتی، الکترونیکی، تهویه مطبوع مانند کندانسور هوایی، پزشکی و داروئی، عمران و معماری مورد استفاده قرار می‌گردد.

    خمکاری CNC

    خم‌کاری فلزات به روش کنترل عددي یا CNC، يک فرایند تولیدی است که با استفاده از دستگاه‌ پرس برک CNC صورت می پذیرد. اين دستگاه با استفاده از سنبه و ماتریس که براساس شکل

    خمکاری وفرآیند طراحی شده خمکاری CNC بر روی ماشین پرس برک نصب میشود، عمليات خمکاری را بر روي انواع ورقهاي فلزي با ضخامتهای گوناگون و طول های متفاوت انجام دهد. عموما دستگاه پرس برک CNC مدرن مجهز به يک صفحه تحتاني ثابت و يک ابزار V شکل نصب شده بر روی میز پایینی است که ماتریس نامیده میشود و يک سنبه در بالاي آن که تحت نيروي زياد هیدرولیکی حرکت مي‌کند. دستگاه پرس برک CNC با استفاده از کامیپوتر محاسباتی خود، قابلیت ایجاد انواع خم های دقیق با تکرار پذیری بالا را فراهم می نماید.

    خم کاری CNC پیشرفته الیما شیت متال الیما خدمات خمکاری صنعتی

    خم کاری CNC پیشرفته الیما لیزرکات الیما شیت متال الیما خدمات خمکاری صنعتی

    در ارائه خدمات خمکاری CNC، می بایست مواردی را در نظر گرفت تا کیفیت قطعه تولیدی پس از فرایند خم کاری، مورد رضایت مصرف کننده باشد و در مونتاژ نهایی قطعات، بدنه فلزی دستگاه دارای ویژگی های مناسب باشد. این موارد شامل سه بخش اساسی است:

    1. قابلیت خمکاری
    2. برگشت فنری
    3. ویژگی های خمکاری CNC

    قابلیت خم کاری

    خمکاری ورق‌های فلزی، عملی مکانیکی است که در آن به ورق نیروی بالایی وارد می شود و باعث تا شدن و زاویه دار شدن ورق حول محور خمش آن می‌شود. خمکاری ورق های فلزی روش های گوناگون دارد که به مواردی چون جنس ورق ، ضخامت و … بستگی دارد. در خمکاری ورق های فلزی ممکن است در اثر اشتباه در طراحی و یا انتخاب نادرست فرآیند خدمات خمکاری ورق، روی ورق ترک زیر سطحی و رو سطحی ایجاد شود، به عنوان مثال، تجربه نشان داده است که اگر شعاع خمش بیش از سه برابر ضخامت ورق فلزی باشد خطر ترک خوردگی وجود دارد. گاها می توان با پیش گرم کردن ورق فلزی ( عموما در آلومینیوم)، از ایجاد این ترک های ریز جلوگیری کرد.

    قابلیت خمکاری ورق‌های فولادی وابسته به میزان کربن آن‌ها است. با افزایش میزان کربن فولاد، قابلیت خمکاری فولاد کاهش می‌یابد. عموما ورق‌های فلزی فولادی که درصد کربن آن‌ها کمتر ۱٫۲ است قابلیت خمکاری در حالت سرد را دارند و چنانچه درصد کربن از مقدار ذکر شده بیشتر شود، خمکاری فلزات به روش پیش گرم انجام می‌پذیرد. البته تجربه نشان داده است که بهتر است شعاع خمش از 0.8 میلیمتر کمتر نباشد. و در مورد ورق فلزی با جنس روی و آلومینیوم بهتر است ابتدا پیش گرم شود و سپس فرایند خمکاری صورت پذیرد.

    خم کاری CNC الیما شیت متال الیما خدمات خمکاری صنعتی برش لیزر

    خم کاری CNC الیما شیت متال الیما خدمات خمکاری صنعتی برشکاری لیزری

    در طی عملیات خمکاری ضخامت ورق حول محور خمش تغییر می نماید که میزان آن با توجه به دقت های مورد نیاز در صنایع، قابل صرف نظر کردن است. بایستی توجه داشت که به دلیل کشش ایجاد شده هنگام خمکاری در لایه زیرین تار خنثی ورق، ممکن است ترک خوردگی قسمت تحتانی محور خمش و چروک و چین خوردگی در محور بالایی تار خنثی ورق فلزی ایجاد شود که کیفیت قطعه کار را متاثر می سازد لذا لازم است که در فرآیند خمکاری و طراحی زوایای خمش و میزان فشار سنبه و ماتریس و تنظیمات ماشین خم CNC دقت کافی را به عمل آورد.

    برگشت فنری

    زمانی که قطعه فلزی تحت فرآیند خمکاری CNC قرار می‌گیرد، قسمت فوقانی تار خنثی ورق فلزی در منطقه خم تحت تنش فشاری و قسمت تحتانی تار خنثی ورق فلزی تحت تنش کششی قرار می‌گیرند. این تنش های فشاری و کششی باعث ایجاد پدیده ای به نام برگشت فنری حول محور خمش ناشی از خاصیت الاستیسیته فلز می‌شود که در زمان خمکاری، می بایست بسیار مورد توجه قرار گیرد. این پدیده، تا حد زیادی به مدول الاستیسیته و تنش تسلیم ورق فلزی بستگی دارد و عموما، خم کاری CNC فقط با افزایش چند درجه زاویه خم نسبت به زاویه مورد نظر خم انجام می‌شودتا پس از برگشت فنری، خم براساس طراحی بدست آید.

    خدمات خمکاری CNC الیما

    مهمترین ویژگی خدمات خمکاری به روش CNC در الیما، دقت بسیار بالای آن در طول خم با زاویه دلخواه می باشد. عموما دستگاه های CNC با استفاده از محاسبات بسیار دقیق کامپیوتری و الگوریتم های عملکردی بسیار پیشرفته، می توانند خم های طراحی شده را با کیفیت بسیار بالا و با احتساب زوایای یکسان در طول خم و بدون برگشت فنری انجام دهند. قابلیت خمکاری ورق های فلزی شامل انواع گوناگون ورق استیل گالوانیزه, مس, آلومینیوم در مجموعه الیما وجود دارد که براساس نیاز این عملیات به صورت سرد و گرم انجام می‌گیرد. عموما ورقهای فولادی در حالت سرد و ورق های آلومینیومی به صورت پیشگرم خم کاری می شوند.

    خدمات خمکاری CNC الیما قیمت خمکاری الومینیوم

    خدمات خمکاری CNC الیما با مناسبترین قیمت خدمات خم کاری

    ویژگی های خدمات خمکاری CNC الیما

    • دقت بالا و کیفیت بسیار مناسب در ایجاد خـم
    • قابلیت ایجاد خم های پیچیده و ترکیبی
    • خطای بسیار پایین به دلیل وجود نرم افزار های خمکاری و ماشین خمکاری پیشرفته
    • قابلیت ارائه خدمات خمکاری انواع ورق های فلزی با ضخامت های متفاوت
    • تکرار پذیری بالا بدون تغییرات ابعادی در قطعات در تولید انبوه

    جهت دریافت قیمت خدمات خمکاری CNC الیما، کافیست نقشه های خمکاری خود را برای ما ارسال کنید تا در کوتاه ترین زمان، هزینه خدمات خم کاری ورق های فلزی و مدت زمان آن را برای شما ارسال کنیم. ما علاوه بر خدمات برش لیزر فایبر، قابلیت خم کاری ورق گالوانیزه، خم کاری ورق روغنی و خمکاری ورق استیل به کمک ماشین پرس برک برای شما فراهم کردیم.

    error: Content is protected !!